عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
بازدید : 161
نویسنده : ایمان علیزاده

به گزارش مجله خبری فرادون کارشناسان مدعی هستند بیش از 26 میلیون آمریکایی از بیماری سنگ کلیه رنج می‌برند و از هر 3 نفر بزرگسال 1 نفر با افزایش خطر ابتلا به این بیماری را دارند. پزشکان وضعیت را بسیار نگران‌کننده گزارش می‌کنند مرگ ‌و میر ناشی از بیماری کلیوی را نسبت به سرطان پروستات و پستان در بین آمریکایی‌ها را بیشتر عنوان می‌کنند.

 

سنگ‌های کلیه از نمک‌های اسیدی و مواد معدنی ریز که در کلیه‌ها ته‌نشین شده شکل می‌گیرند. زمانی که مقدار مواد کریستالیزه در ادرار مثل اگزالات، اسید اوریک‌اسید، کلسیم بیشتر از مقدارهای دفعی باشند تشکیل می‌شوند.
بیشترین فاکتورهای خطر شامل بی‌آبی، ناکافی بودن مقدار میوه دریافتی، فقدان سبزیجات در رژیم غذایی یا مصرف بیش از حد گوشت می‌باشند. درمان پزشکی رایج در مورد سنگ کلیه سیترات پتاسیم است. مطالعات نشان داده‌اند که لیمو دارای چنین خواص و سرشار از سیترات طبیعی است؛ بنابراین برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه آبلیمو طبیعی به‌ طور مؤثری ممکن است مفید باشد. پزشکان این روش را لیموناد درمانی می‌گویند.
اسید سیتریک مانع از تشکیل سنگ و حل شدن سنگ‌های کوچک‌تر می‌شود. مقادیر بالاتر از این اسید در ادرار، باعث جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می‌شود و نیز باعث جلوگیری از اتصال سایر مواد و تشکیل سنگ می‌شود.
اسید سیتریک در مقادیر بیش ‌از حد در لیمو یافت می‌شود. فرم دارویی آن به ‌عنوان سیترات پتاسیم شناخته ‌شده است؛ و در مورد سنگ کلیه بسیار مؤثر است اما اگر بخواهیم تأثیر خود را بگذارد باید بیش از 12 قرص در روز شخص مصرف کند که مقرون ‌به ‌صرفه نیست.
روش درمانی که در این مقاله آمده می‌تواند در خانه به‌راحتی انجام داد و عملکرد کلیه‌های خود را بالابرده و به شما در حذف سنگ کلیه کمک می‌کند.
نوشیدن روزانه نصف لیوان (4 اونس) آبلیمو طبیعی و یا 32 اونس شربت آبلیمو آماده مصرف شود. به‌ این ‌ترتیب شما را به مقدار موردنظر اسیدسیتریک که به‌عنوان دوز درمانی مصرف‌شده می‌رساند.
مخلوط 2 اونس آبلیمو (یک‌چهارم لیوان) با 6 اونس آب (سه‌چهارم لیوان) برای تهیه شربت آبلیمو و نوشیدن آن دو بار در طول روز صبح و شب.
 


:: برچسب‌ها: لیموناد درمانی ,
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
بازدید : 141
نویسنده : ایمان علیزاده


به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مجله خبری فرادون سدیم بصورت نمک در صنایع غذایی به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده غذا استفاده می‌شود.

اگر تاکنون چیپس ذرت مصرف کرده باشید حتما” دیده اید که این اسنک‌های نمکی با مقدار زیاد هوا درون بسته بندی پر شده و با طعم دلخواه آماده می‌شوند. قرار دادن این اسنک‌های نمکی در بسته بندی های رنگین کمانی که برای تبلیغات تهیه شده‌اند باعث می‌شود که نتوانیم در مقابل مصرف نکردن آن مقاومت کنیم. تنها اسنک‌ها حاوی سدیم نیستند، بلکه غذاهای رستوران نیز حاوی سدیم هستند. ترشیجات، سس‌ها، همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده همه این‌ها مقادیر زیادی نمک دارند که به خاطر طعم و نگهداری‌شان به آنها افزوده می‌شود.
 
5 راه کنترل فشار خون و مصرف سدیم شامل موارد ذیل است:
 
1- اگر شما سالم هستید و سابقه خانوادگی فشار خون بالا و بیماری قلبی ندارید، روزانه می‌توانید 2300 mg/d سدیم طبق توصیه قوانین و راهبردهای ایالات متحده در سال 2015 مصرف کنید، اما اگر در معرض خطر هستید و سابقه خانوادگی فشار خون بالا و بیماری قلبی دارید سقف مجاز مصرف روزانه شما 1500 mg/d است.
2- از سوابق سلامتی‌تان مطلع باشید، بخصوص فشار خون و وزن. با پزشک‌تان درباره چیزهایی که باید انجام بدهید صحبت کنید. متخصصین تغذیه رژیم DASH که حاوی فیبر، میوه و سبزیجات بالا، چربی کم، غلات کامل و گوشت لحم (صاف و بدون چربی) است را توصیه می‌کنند.
3- طعم‌هایی بصورت جایگزین با سدیم بیابید. مانند استفاده از سیر و پیاز تفت داده و گیاهان خشک شده و تازه به جای نمک.
4- ثبت روزانه غذایی داشته باشید تا هر گونه تغییرات در برنامه غذایی را بتوانید ببینید.
5- حداقل در هفته 150 دقیقه ورزش کنید. بهتر است که 1 ساعت در روز ورزش کنید. ورزش کردن به حفظ فشار خون نرمال و مقاومت و تناسب اندام کمک می‌کند. همچنین منجر به حفظ عملکرد کلیه‌ها و کاهش وزن می‌شود.
 


:: برچسب‌ها: کنترل فشار خون ,
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1395
بازدید : 143
نویسنده : ایمان علیزاده

در این پست در مجله خبری فرادون به شما طریقه‌ی درست کردن پاستا مرغ یونانی را آموزش می‌دهیم. امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

 مواد لازم:

  • ۱ بسته (۵۰۰ گرم) پاستا
  • ۱/۲ فنجان پیاز قرمز، خردشده
  • ۱ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
  • ۲ حبه سیر، ریز خردشده
  • ۴۵۰ گرم گوشت سینه‌ی مرغ، بدون پوست و استخوان، خرد شده در قطعات کوچک مکعبی
  • ۱بسته ( ۳۲ گرم) مغز کنگرفرنگی، خشک شده و پودر شده
  • ۱ عدد گوجه فرنگی بزرگ، خردشده
  • ۱/۲ فنجان پنیر فتای خردشده
  • ۳ قاشق سوپ‌خوری جعفری تازه
  • ۲ قاشق سوپ‌خوری آب لیمو
  • ۲قاشق چایخوری پونه‌ی کوهی، خشک شده
  • ۲ عدد لیموی بزرگ برای چاشنی نمک و فلفل برای طعم‌دار کردن

 طرز تهیه:

۱. قابلمه‌ای بزرگ برداشته و مقداری آب و نمک درون آن بریزید. پاستاها را درون آب در حال جوش بریزید تا کمی نرم شوند که زمانی در حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه کفایت می‌کند. سپس آنها را آبکش کنید.

۲. روغن زیتون را در ماهی تابه‌ای بزرگ بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز و سیر را به آن اضافه نمائید و ۲ دقیقه هم بزنید تا عطر آنها خارج شود. مرغ‌ها را به سیر و پیاز اضافه کنید و بگذارید، بپزند، هر از گاهی آنها را هم بزنید تا مرغ‌ها بپزند، که در حدود ۵ تا ۶ دقیقه به طول می‌انجامد.

۳. حرارت گاز را کم نمائید؛ مغز کنگرفرنگی، پنیر فتا، جعفری، آب لیمو، پونه‌ی کوهی و پاستاهای پخته شده را به مواد اضافه نمائید. اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه جوش بخورند و بپزند. مواد را از روی حرارت بردارید، نمک و فلفل را به آنها اضافه و طعم‌دار کنید و چاشنی لیمو را روی آنها بریزید.

کالری: ۴۸۸ |چربی: ۱۱٫۴g |پروتئین: ۳۲٫۶g |کربوهیدرات: ۷۰g |فیبر: ۷٫۵g |شکر: ۰ |نمک: ۴۴۴mg

زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه |زمان پخت : ۱۵ دقیقه |زمان کل : ۳۰ دقیقه

منبع: مجله خبری فرادون


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری فرادون و آدرس magfaradoon.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com